Księga przychodów i rozchodów
Do podstawowych usług w ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów należą:
- kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych dostarczanych przez Klienta,
- ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych / rejestracja dokumentów księgowych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i wyposażenia, naliczanie amortyzacji,
- prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług (VAT),
- kalkulacja podatków, w tym roczne rozliczenie podatkowe (PIT, VAT),
- sporządzanie i przekazywanie w imieniu Klienta miesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych (PIT, VAT, VAT-UE),
- sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych właścicieli,
- prowadzenie rozrachunków z budżetem, właścicielami i kontrahentami,
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań do Urzędu Statystycznego i Narodowego Banku Polskiego,
- obsługa kontroli podatkowych, ZUS, Urzędu Statystycznego i NBP,
- przechowywanie podatkowej księgi i dokumentów związanych z jej prowadzeniem przez okres danego roku obrachunkowego,
- reprezentowanie podatnika w kontaktach z organami administracji państwowej, w tym przede wszystkim urzędami skarbowymi i ZUS,
- wsparcie w zakresie bieżącej kwalifikacji podatkowej zakupów aktywów trwałych, realizowanych przychodów i ponoszonych kosztów działalności,
- wsparcie w zakresie wyboru/zmiany formy opodatkowania, wykorzystania ulg i zwolnień podatkowych oraz podejmowanie innych działań zmierzających do optymalizacji podatkowej,
- sporządzanie dodatkowych sprawozdań i analiz finansowych na życzenie Klienta