Księga przychodów i rozchodów

Do podstawowych usług w ramach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów należą:

  • kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych dostarczanych przez Klienta,
  • ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych / rejestracja dokumentów księgowych,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i wyposażenia, naliczanie amortyzacji,
  • prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług (VAT),
  • kalkulacja podatków, w tym roczne rozliczenie podatkowe (PIT, VAT),
  • sporządzanie i przekazywanie w imieniu Klienta miesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych (PIT, VAT, VAT-UE),
  • sporządzanie rocznych deklaracji podatkowych właścicieli,
  • prowadzenie rozrachunków z budżetem, właścicielami i kontrahentami,
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań do Urzędu Statystycznego i Narodowego Banku Polskiego,
  • obsługa kontroli podatkowych, ZUS, Urzędu Statystycznego i NBP,
  • przechowywanie podatkowej księgi i dokumentów związanych z jej prowadzeniem przez okres danego roku obrachunkowego,
  • reprezentowanie podatnika w kontaktach z organami administracji państwowej, w tym przede wszystkim urzędami skarbowymi i ZUS,
  • wsparcie w zakresie bieżącej kwalifikacji podatkowej zakupów aktywów trwałych, realizowanych przychodów i ponoszonych kosztów działalności,
  • wsparcie w zakresie wyboru/zmiany formy opodatkowania, wykorzystania ulg i zwolnień podatkowych oraz podejmowanie innych działań zmierzających do optymalizacji podatkowej,
  • sporządzanie dodatkowych sprawozdań i analiz finansowych na życzenie Klienta